Survival reality show jsou v posledních letech osvědčeným trendem, který si získal široké publikum. Na tohoto koně se rozhodla vsadit i televize Nova, která právě spustila casting dobrodružného boje na Filipínách.
Česká obdoba oblíbeného formátu americké televizní společnosti Columbia Broadcasting System (CBS) Survivor, je zatím bez oficiálního názvu, princip se však divákům nemusí dlouze představovat. Soutěžící rozdělení do dvou týmů bojující proti sobě ale hlavně s vlivy přírody, nedostatkem potravin, úkoly produkčních a vlastní psychikou. Na nejlepšího přeživšího poté čeká odměna 2,5 milionu korun.
TV Nova se tak přidává k Markíze, která už v prosinci otevřela casting na slovenskou verzi Survivora s názvem Ostrov. Dle posledních informací jsou soutěžící už vybraní, natáčení by mělo probíhat od 16. dubna do 4. června letošního roku. Stejně jako česká verze se bude i slovenský Trosečník natáčet na Filipínách, konkrétně v blízkosti poloostrovu Caramoan.
Reality show plná bojovníků o přežití a pustém ostrově byla českým divákům předvedená už v roce 2006 televizí Prima. Primácké zpracování Survivora se však nesetkalo s úspěchem a mnoho fanoušků show kritizovalo. Pořad se setkal s všeobecným neúspěchem nejen v řádcích sledovanosti, ale i v celkovém provedení se zvrhl v absolutní fiasko. Pro porovnání, v roce 2006 sledovalo průměrně Trosečníka 491 tisíc diváků, zatímco konkurenční Superstar na Nově, sledovalo v průměru okolo 1, 9 milionu lidí.
Trosečníka před deseti lety moderoval Marek Vašut, který nyní provází diváky Novy znovuobjevenou vědomostní soutěží Chcete být milionářem?, která se u publika těší velké oblibě. V produkci Novy ruku v ruce spolupracuje i již zmíněná slovenská sestra Markíza, která brzy uvede Ostrov. Společnými formáty stanic jsou také Tvoje tvář má známý hlas anebo kuchařský souboj Masterchef, který zhlédlo v průměru na obrazovkách Novy 800 tis. diváků starších 15 let, což znamenalo 20% podíl na sledovanosti. Ve skupině 15-54, která je pro Novu klíčová, dosáhl celkový výsledek podílu 27 %. Co se týče pěvecké show, ta se po pozvolném entrée vyhoupla na první příčku žebříčku sledovanosti, kdy ji v sobotu 9. 4., zapnulo 1,4 milionu diváků. Share se tak ve věkové kategorii 15-54 let vyšplhal na 44 %.